Comasare, comasare/ Ești C(i)olacul de salvare/De la marea scufundare !

    

    Pseudodemocrație, cleptocrație, oligocrație, peneleopatie, pesedeopatie, șmecherie, sfidare a Constituției, manipulare sunt cuvintele care  ne vin în minte de îndată  ce  auzim despre încercarea  disperată a coaliției de guvernare, mai ales a  PNL-ului   de a comasa alegerile europarlamentare cu cele locale.

          Tensiunile  de pe scena politică iscate pe această temă   par să se intensifice  de la o zi la alta, cu atât mai mult cu cât în primele zile ale lunii martie trebuie publicată  o hotărâre  de guvern cu data alegerilor.

          Susținătorii  comasării alegerilor  europarlamentare cu cele  locale invocă următoarele  argumente:

-blocarea administraţiei publice centrale şi locale cauzată de cele patru tipuri de scrutin

-avantaje financiare.Economisirea sumei de 200 de milioane  de euro per comasare,  de la bugetul de stat care ar putea fi cheltuită pentru alte nevoi, de pildă pentru  mărirea pensiilor.

-bulversarea anului școlar 2023-2024 și  începutul anului 2024-2025 din cauza faptului că secțiile de votare  vor fi organizate in incinta unităților de invțământ

– comasarea alegerilor este deja o  practică uzuală în  Uniunea Europeană.În anul 2019,  zece state din UE au avut comasate alegerile europarlamentare cu locale/regionale/prezidenţiale sau referendum. În 2024, 5 ţări din  UE vor organiza  alegeri comasate(Belgia, Spania, Malta, Ungaria, Italia).

– intenția  partidelor din Coaliția de guvernare de a crește interesul  alegătorilor față de  scrutinul  pentru europarlamentare etc.

           La rândul lor,  adepții organizării  separate a  scrutinelor,  reprezentați în  special  de către  liderii partidelor  de opoziție naționaliste, suveraniste  precum AUR, SOS România, dar  și  de  trioul  Orban-Drulă-Tomac  de la Alianța Dreptei Unite   contrargumentează:

– comasarea presupune scurtarea mandatului aleșilor  locali ceea ce ar duce la modificarea Codului Administrativ.

-vidul  administrativ și politic  din  perioada iunie-septembrie 2024, când, deși teoretic, vor  exista  câte doi primari pentru fiecare  comună, oraș, sector, câte doi președinți ai Consiliilor județene,  câte două garnituri de consilieri locali și județeni, nici unul dintre ei nu va acționa în favoarea  cetățenilor,  deoarece cei  vechi nu vor avea nici un interes pentru că li se sfârșește mandatul, iar  noii aleși, neputând fi oficial instalați,  nu vor avea putere de decizie,  desigur cu excepția celor care vor fi desemnați prin vot pentru un nou mandat.

– teama liderilor politici  mainstream ca  primarii  odată aleși nu se vor implica în celelalte cicluri de alegeri, mai ales la europarlamentare și prezidențiale

– dezavantajarea  studenților și a tinerilor in general aflati la studii sau la muncă în alte orașe care nu  își vor putea  vota primarii din localitățile  natale deoarece au nevoie de viză de flotant obținută cu cel puțin 6 luni înainte de data alegerilor (în cazul de față, la începutul lunii ianuarie),   conform unui act normativ adoptat miercuri 23 iunie 2023 de către Camera Deputaților, promulgat ulterior de Klaus Iohannis:„Cetăţenii care şi-au stabilit reşedinţa în circumscripţia electorală de mai puţin de 6 luni de zile înaintea datei scrutinului îşi vor putea exercita dreptul de vot doar în comuna, oraşul, municipiul sau subdiviziunea administrativ-teritorială a municipiului în care îşi au domiciliul”.

– afectarea  dreptului  constituțional al cetăț023i depună candidatura pentru ambele categorii de alegeri, locale si europarlamentare și respectiv  prezidențiale și parlamentare dacă această practică nedemocratică de organizare electorală simultană se va extinde si la alegerile din toamnă.

-confuzia și  amestecarea mesajelor electorale, dat fiind faptul că cele două tipuri der alegeri au miză diferită

-numărul mare de buletine de vot(cinci buletine)  ar întârzia timpul afectat  votării motiv pentru care  unii cetățeni nu își vor putea exprima  opțiunea  electorală.

            Augustin Zegrean, fost judecător la Curtea Constituțională a României( CCR) arată și el  complicațiile care ar putea surveni în urma comasării alegerilor: ”Ar fi o perioadă de trei luni în care administrația publică locală nu va mai avea nici primari, nici consilieri, nici președinți de CJ, pentru că cei care vor pierde alegerile în iunie nu se vor mai interesa de conducerea localităților, comunelor.

           Ceilalți care vor fi aleși nu vor putea să intre în mandat. Dacă nu modifică durata mandatului, trebuie să rezolve această problemă.

          Plus, niște probleme în legea electorală privind alegerile locale- în cât timp se constituie Consiliul Local, în cât timp trebuie să depună primarul și consilierii jurământul.

           Pe astea nu le mai avem. Dacă se fac mai repede alegerile, nu putem să începem la toamnă validarea, dar nici nu putem să le începem în 9 iunie validarea mandatelor pentru că cei care sunt astăzi în funcție nu își vor pierde mandatul decât în septembrie”.

           Legat de lupta celor  din Coaliția de guvernare pentru organizarea simultană a alegerilor  europarlamentare cu cele locale, Marius Lulea, prim-vicepreședintele AUR,  intervievat de Bogdan  Chireac la DC News, a spus următoarele: „Cu siguranță că nu reprezintă o decizie spre binele românilor sau o decizie luată în spiritul lumii democratice. Fiecare partid politic, sau alianță – noi spunem coaliția sărăciei PSD – PNL – își face calcule și probabil că în calculele lor, dacă unesc Alegerile Europarlamentare cu cele Locale, primarii vor fi mai interesați să aducă oameni la vot nu doar pentru ei, ci și pentru partid. Există și aici o teamă, le e frică de faptul că primarii nu se vor implica în celelalte cicluri de alegeri. Și au dreptate, pentru că nici primarii lor nu sunt mulțumiți de ceea ce s-a întâmplat în România, de creșterea de prețuri, de faptul că nu s-au dat bani la nivel local etc. Atunci, practic, deși AUR reprezintă justificarea unei astfel de măsuri, ei vor să-i forțeze pe propriii lor primari și consilieri locali sau județeni să meargă să lucreze pentru partid, fiind pe deplin conștienți că nu vor face acest lucru dacă alegerile nu vor fi comasate.

           În cele din urmă se va demonstra că indiferent de strategia adoptată de actuala coaliție, românii vor vota tot așa cum le spune conștiința. Dacă românii sunt nemulțumiți, cel mai probabil se va ajunge în punctul în care toată această situație se va întoarce ca un bumerang împotriva lor.

           Practic, da, poate mai scade AUR puțin și pierdem un europarlamentar, dar pe de altă parte, cine pune ștampila cu încredere pe AUR, sunt șanse majore ca aceeași ștampilă să o pună și pe listele de consilieri locali și județeni. Deși nu e de dorit această situație, pentru că este împotriva democrației, se va ajunge în situația în care AUR va pierde, să zicem, un europarlamentar, dar va ajunge să câștige 2 consilieri pe fiecare UAT. Asta înseamnă că vom avea o armată cu care vom putea defila la Alegerile Parlamentare și cele Prezidențiale din toamnă.

            Sigur, pierdem puțin și nu vom mai avea 9 europarlamentari, ci vom avea 8, dar pe de altă parte va fi o creștere a numărului de consiglieri […]Credem că în medie, cel puțin 2 consilieri locali îi vom obține suplimentar datorită faptului că va fi greu pentru cetățeanul obișnuit să facă o distincție clară între cele două liste. În general, oamenii sunt caracterizați prin consecvență. Va fi foarte greu în acele secunde să aibă o decizie diferită. Alegătorul va spune: Pun ștampila la Europarlamentare pe AUR, pentru că voi sunteți niște escroci și uite în ce situație ați adus țara, iar când se duce pe lista de Locale, o bună parte dintre ei va spune: Pun și aici ștampila pe AUR.Ăsta e un fenomen care ține de comportamentul maselor. Masele sunt constante și nu-și modifică deciziile rapid“.

            De asemenea,  Președintele AUR, George Simion  a reiterat azi  neconstituționaliatea   acestei măsuri, îndemnând membri AUR să organizeze proteste la toate sediile județene ale PSD din țară: „Domnul Marcel Ciolacu continuă instaurarea dictaturii, împreună cu prietenul lui, fostul general Ciucă, merg înainte cu această idee nebunească, care o să creeze doar haos în ţară (…). PSD nu este pe primul loc în preferinţele românilor, altfel nu ar mai face ce fac, nu ar mai încerca această comasare neconstituţională. Sunt multiple motive date chiar de ei în cererea de neconstituţionalitate din 2012, în declaraţiile publice pe care şi Alina Gorghiu şi Marcel Ciolacu le-au făcut. Nu este oricine în momentul ăsta Alina Gorghiu în statul român, este ministrul Justiţiei. Ea a zis că această comasare este neconstituţională […].

            O să organizăm astăzi proteste la toate sediile judeţene ale PSD, iar formele noastre de manifestare vor respecta aceleaşi limite pe care şi ei le respectă sau nu le respectă, pentru că dacă nu mai avem Constituţie, nu mai avem legi, înseamnă că orice este permis. Şi dacă aşa crede domnul Marcel Ciolacu, doar pentru că are majoritate vremelnică în momentul ăsta în Camera Deputaţilor şi Senat, că orice este permis, o să ne adaptăm la noua realitate socio-politică”.

       În opinia jurnalistului Ion Cristoiu, scopul organizării comasate a  alegerilor locale cu cele  de la Parlamentul European nu este altul decât  salvarea lui Nicolae Ciucă pentru a putea fi propus la prezidențiale, fiindcă  o victorie  la locale ar fi în măsură să compenseze, să acopere  eșecul  deloc improbabil de la  europarlamentare  în  momentul numărării voturilor ; “Scopul este altul. Nu asta vizează. Vizează, cum spun eu, salvarea soldatului Ciucă. Dacă au loc numai europarlamentarele, este clar că PNL iese pe locul 3 sau 4. În momentul în care în seara alegerilor se anunţă sondajele la urne pentru europarlamentare şi PNL va fi pe locul 4, în interiorul partidului se ascut cuţite. Dacă au loc şi localele, se mai face un anunţ. Cum va fi seara? Că la locale nu poate să piardă. Care va fi prima ştire? PNL a câştigat localele. Nu-i aşa? Dacă au loc numai europarlamentarea, ştirea e că PNL a pierdut europarlamentarele. Totul depinde de un anunţ de care depinde soldatul Ciucă[…] La un moment s-a lansat ideea că anul acesta se stabileşte pe 10 ani, 5 ani e preşedinte de la PNL şi premier de la PSD, când au loc alegerile, apoi se schimbă (…) A fost o diversiune. Era ceea ce se numeşte frăgezirea temei. Tema la ora actuală este ca electoratul PSD să fie convins că trebuie să-l voteze pe Ciucă. Ăsta este un obiectiv. El candidat. Planul este acesta:  Marcel Ciolacu, premier şi Nicolae Ciucă, un candidat al ambelor partide la Preşedinţie. Pentru a frăgezi tema, trebuie să vii cu o năstruşnicie.

           Salvarea lui Ciucă este un obiectiv naţional. De ce? Undeva, nu ştiu, partenerul strategic, cineva coace această candidatură a lui Ciucă la preşedinţie. E nevoie, după părerea mea, Pentagonul vrea pentru că România e o bază militară şi e nevoie să fie un general, om serios, să conducă. Îi convine foarte mult lui Marcel Ciolacu pentru că el vrea să fie premier. Până acum lui Marcel Ciolacu i s-a creat impresia că Nicolae Ciucă va fi un preşedinte de treabă. Deci ăsta este planul. Diversiunea cu rotaţia a fost aruncată aşa ca nouă să ni se pară normal. Nu va fi rotaţie. Problema este că trebuie să conving electoratul PSD că îl putem vota şi pe Ciucă”.

          Într-un editorial publicat de News Solid în 7 februarie  2024, preluat din emisiunea “Ce-i în Gușă, și-n căpușă!”, de la GOLD FM, jurnalistul și analistul politic Cosmin Gușă  face o analiză  inteligentă și lucidă a  deciziei de  comasare a alegerilor,  arătând  nu  doar pericolul în care se află AUR, ci și posibilele oportunități care i se deschid, în urma  acestei situații :”De ce se cuplează alegerile? Explicația pe scurt. PSD și PNL au priceput că această comasare a localelor cu europarlamentarele avantajează AUR-ul. V-am explicat într-un editorial precedent cum AUR-ul va fi potențat din scorul politic în scorul listelor la locale, listelor de consilieri locali sau consilieri județeni. În plus, din înțelegerea PSD-PNL pentru candidaturi comune, rămân multe sute de primari PSD și PNL în aer, adică acolo unde vine un penelist la candidatură și primarul PSD nu poate să candideze, el rămâne în aer și viceversa, iar acești primari, care au și ei un anumit scor și doresc să rămână primari, se vor orienta preponderent către AUR, poate și către noua Alianță a Dreptei Unite. De ce se duc primarii refuzați la AUR? Păi, simplu: dacă mai au un scor al lor, personal, pe persoană fizică, cum zicea Vanghelie, de 15-20%, dar nu mai sunt lăsați să candideze, scorul ăsta al lor personal se va adiționa cu cel politic al AUR, care e cam tot atât sau chiar mai mult și vor câștiga din nou fotoliile de primar, dar de data aceasta pentru AUR.

          Ieri trebuia comunicată ordonanța de comasare, dar din cauza acestei încurcături, totul s-a blocat din ordinul lui Iohannis, care a cerut soluții urgente care ar trebui să-i fie prezentate până în această după-amiază, mâine trebuind să fie reluată formula de prezentare publică a ordonanței de comasare. Revenind la treaba cu candidaturile primarilor în funcție care vor fi refuzați de către PSD sau de către PNL, pentru că beleaua este mare, acum se gândesc proceduri administrative de blocare a acestor candidaturi și ăsta e motivul pentru care se dau fel de fel de știri pe surse despre modificarea Codului administrativ, dar nu se comunică, de fapt, că acest Cod administrativ ar putea să prevadă ca un primar în funcție n-are voie să candideze decât pentru partidul care l-a desemnat și dacă vrea să candideze trebuie să-și dea demisia. Asta cred eu că se va întâmpla, pentru că ăsta este interesul PSD și PNL, ca să blocheze exodul către AUR.

             De ce a venit complementar și comasarea prezidențialelor turul 2 cu parlamentarele? Vă explic: ca să facă posibilă și candidatura lui Ciolacu, ce astăzi este refuzat de Iohannis la candidatură, care îl preferă pe Ciucă cu sprijin comun pesedisto-liberal. Ce zic ei în scenariul ăsta? Că la europarlamentare și locale se înțeleg, candidează în multe localități în comun, apoi se ceartă, eventual PNL iese de la guvernare în urma unui scandal, regizat, în luna iulie, Ciucă devine opozantul șef în locul lui George Simion, iar PNL va lua locul AUR-ului în opoziție și astfel, începând cu această vară și până în decembrie, se va duce această luptă. În acest scenariu se dorește ca să ajungă în finală Ciucă și Ciolacu, iar cel mai bun dintre ei doi să câștige.

            Pentru ca să fie posibil ca Ciucă să țină pasul, este prevăzută din luna iulie, după europarlamentare, și o nouă alianță între PNL și ADU, care ADU (Alianța Dreptei Unite) e previzibil că va avea un scor mic la europarlamentare și locale. Dacă azi au 12%, probabil vor coborî către un 10%, pentru că au candidați foarte slabi, mulți corupți, listă pestriță, deci vor fi disperați după europarlamentare. Atunci vor pica în plasa lui Iohannis, iar, dacă nu vor accepta de bună voie, vor face cărare la DNA, dacă nu cumva vor fi luați pe sus. Deci Ciucă să devină candidat comun, dar nu candidat comun PSD-PNL, ci candidat comun PNL-ADU, reprezentând așadar alternativa Factorului Extern, așa-zis euroatlantică, iar Ciolacu și PSD să pară alternativa națională, ce guvernează în spiritul patriotismului economic, nu-i așa, exact ca în programul de guvernare anunțat de Ciolacu, dar deloc implementat. Deci, ca să rezum, ca să pricepem cu toții: din iulie, adevărata opoziție se pregătește să fie PNL-ADU, cu candidat Ciucă, cu coordonator și șef Klaus Iohannis, alianță ce va lupta împotriva lui PSD și a lui Ciolacu, iar planul prevede ca AUR și Simion să devină outsideri.

             De ce se cuplează prezidențialele turul 2 cu parlamentarele? Vă răspund tot eu: pentru ca să se polarizeze votul și să fie votate la parlamentare doar formațiunile finaliștilor la prezidențiale, care în mintea lor vor fi Ciucă și Ciolacu, deci PSD și PNL să ia împreună, la aceste parlamentare cuplate cu prezidențialele de tur 2, cam 70% din spectrul parlamentar, apoi să guverneze împreună din 2025, după formula: dacă președinte e Ciucă, PSD să dea primul-ministru, adică posibil Ciolacu, iar dacă președinte este Ciolacu, atunci Iohannis să impună un prim-ministru, poate chiar pe sine, ca să capete imunitate și putere. Poate vă sună ca imposibil de realizat, dar se vor face toate ilegalitățile pentru ca să fie posibil, prieteni. Sigur că nu mai vorbim despre democrație în acest caz, dar nici în ultimii ani n-am mai avut-o.

             Dar de aici vine și marele pericol pentru AUR și Simion, despre care vorbeam în titlu. E limpede că se va încerca orice, de la arestări pe bandă rulantă și fără argumente legale, până la mai simplele defectări interne la AUR, dar așa cum nici nu vă închipuiți. Se joacă, deci, cu pistoalele pe masă. E o ruletă rusească. De ce zic asta? Pentru că, dacă spirala tăcerii e așa de mare precum o bănuiesc eu, PNL și Ciucă nu vor putea decola electoral din iunie sau poate că PSD-ul va fi prăbușit prin mijloace specifice, inclusiv prin arestări, și atunci finala prezidențială îl va include pe Simion, iar AUR își va împărți procentele parlamentare, avantajat fiind de potlogăria pregătită chiar contra sa prin această comasare de alegeri despre care am vorbit astăzi. Aveți vreo îndoială că Simion nu-i poate bate pe Ciolacu sau pe Ciucă în finală? Eu nu am, iar în acest scenariu cu Simion la Cotroceni e limpede că el va alege cu cine să guverneze AUR-ul. Deci ruleta rusească despre care vorbeam e pregătită pentru uciderea AUR-ului, respectiv a lui Simion (ucidere politică), dar poate elimina din viitoarea guvernare, prin consecințe, fie PSD, fie PNL, fie pe ambele “.

    Acest tip de comasare este sugerat, ca să nu spunem impus de  autoritățile bruxelleze, pentru a împiedica popularea Parlamentului  European cu zeci de  eurodeputați români, aparținând unor partide  “extremiste”, așa cum sunt considerate pe nedrept  AUR și S.O.S România.

            Comasarea organizării  scrutinelor este  nu doar împotriva recomandării Comisiei de la Veneția, care  pledează pentru neamestecul  alegerilor Locale cu cele europarlamentare, ci și împotriva  oricărei logici democratice, deoarece în acest fel  primarii fiind în majoritate PSD și PNL vor îndemna cetățenii să pună ștampila   și pe buletinul de vot de la europarlamentare, tot  în  dreptul  formațiunii politice cu care au votat la locale.

           În sfârșit,  comasarea alegerilor reprezintă o sfidare  a Constituției și a principiilor  fundamentale  de funcționare a democrației reprezentative, o nesocotire a voinței electoratului  prin care acesta  este  manipulat, ghidonat  să legitimeze candidații stabiliți de către partidele mainstream.

            Comasarea alegerilor  constituie o   încălcare flagrantă a  normelor constituționale conform  unei  deciziei a CCR( nr. 51 din 25 ianuarie 2012), când  partidele aflate la guvernare au intenționat să  comaseze alegerile locale cu cele parlamentare,   în care se spune că statul român este obligat   să respecte   tratatele internaţionale în general şi actele organelor Consiliului Europei, implicit ale Comisiei Europene pentru Democraţie, dar și Codul bunelor practici în materie electorală:” repectarea drepturilor omului şi în special a libertăţii de exprimare, reuniune şi asociere, stabilitatea legii electorale, precum şi un număr de garanţii procedurale, în special cu privire la organizarea scrutinului.

            Se arată în acest sens că în cadrul lucrărilor Comisiei de la Veneţia s-a statuat faptul că stabilitatea dreptului este un element important al credibilităţii procesului electoral, iar modificarea frecventă a normelor şi caracterul lor complex pot dezorienta alegătorul. Ceea ce trebuie evitat nu este atât modificarea sistemelor de scrutin, ci modificarea lor frecventă sau cu puţin timp (mai puţin de un an) înainte de alegeri. În cadrul aceleiaşi comisii s-a mai evidenţiat că una dintre modalităţile de evitare a manipulărilor ar fi definirea în Constituţie sau într-un text superior legii ordinare a elementelor mai sensibile (sistemul electoral propriu-zis, componenţa comisiilor electorale, circumscripţiile sau regulile de constituire a acestora). O altă soluţie ar fi aceea de a se stabili în Constituţie ca, în cazul amendării legii electorale, vechiul sistem să rămână aplicabil pe timpul viitoarelor alegeri – cel puţin dacă acestea au loc în anul următor – şi că sistemul nou va fi aplicat începând cu scrutinele ulterioare.

          În opinia autorilor sesizării, prin reglementarea „comasării” alegerilor locale cu alegerile parlamentare şi organizarea acestora în luna noiembrie 2012, nu numai că se procedează la modificarea legislaţiei electorale cu nesocotirea Codului bunelor practici în materie electorală, ci se şi induce o stare de confuzie în rândul electoratului, care se va vedea pus în situaţia de a vota cu un număr ridicat de buletine de vot.

           Se invocă prevederile art. 20 din Constituţie, care consacră prioritatea reglementărilor internaţionale în materia drepturilor omului, arătându-se că acest Cod de bune practici în materie electorală nu face decât să explice limitele care trebuie avute în vedere pentru ca dreptul de a alege şi de a fi ales să fie respectat. Or, modificarea legislaţiei electorale cu mai puţin de un an înaintea alegerilor încalcă aceste limite şi, prin urmare, drepturile omului “.

            Un sondaj realizat de INSCOP la comanda News.ro. arată că jumătate dintre români, respective  (49,4%) nu sunt de acord cu comasarea alegerilor.  Din acest motiv, forțarea comasării  alegerilor   de către coaliția de guvernare poate avea și un efect invers în sensul că     poate mobiliza  o parte a electoratului   care se simte manipulat, prostit,  de această decizie arbitrară a  Guvernului.

             Comasarea alegerilor de către coaliția  de guvernare ar trebui transformată de catre  AUR intr-o șansă, într-o oportunitate de vot, în sensul că partidul lui Simion  poate folosi  acest sentiment de nemulțumire a majorității românilor, încercând să-l  mențină viu, actual si să-l canalizeze impotriva decidenților acestei măsuri nedemocratice.

           Pe de altă parte, prin menținerea acestei  infracțiuni a Coaliției  în atenția electoratului, AUR nu își maximizează doar scorul electoral, ci își diminuează în acest fel pierderile cauzate de lipsa infrastructurii orgaziționale,  de imposibilitatea  de a pătrunde în majoritatea comunelor din România, acaparate de primari PSD și PNL,   de lipsa resurselor umane, de   dificultatea de a găsi observatori în toate  secțiile de votare.

              Numai PNL are  1.232 de primari, 14.185 de consilieri locali şi judeţeni ca să nu mai vorbim de PSD care are  sedii în toate comunele  din România încă de pe vremea lui Iliescu.  

             Astfel stand lucrurile, suntem nevoiți să recunoaștem că opțiunea  AUR de a nu se fi concentrat  îndeajuns  pe înființarea de Organizații la nivel comunal, orășenesc și   municipal poate constitui un oarecare   handicap  în a-și securiza voturile în cadrul acestor rânduri de alegeri chiar  comasate fiind.

             De asemenea, pentru a-și credibiliza mesajul și pentru a compensa aceste deficiențe   de oranizare,  AUR ar trebui să-și optimizeze calitatea  profesională și morală a candidaților,   selectând  oamenii pe criterii strict meritocratice.

            AUR trebuie sa fie de asemenea conștient si de faptul  că nu este singurul candidat  la captarea  benevolenței  acestui electorat nationalist, suveranist, anti sistem din Romania. Sunt zeci de alte partide  profilate pe aceleași principii  doctrinare si ideologice  ca ale AUR-ului.

              Această  încălcre a principiilor democratice, această sfidare a  cetățenilor  ar trebui să primească un  vot de blam din partea opiniei publice. Lumea ar trebui să iasă în stradă  să-i împiedice pe acești golani politici, să-și ducă  până la capăt șmecheria, așa cum s-a întâmplat în 2018, cu  Liviu Dragnea care voia să modifice pro domo legile justiției. Infracțiunea comasării alegerilor, comisă de Coaliția de guvernare PSD-PNL este infinit mai gravă decât visul operării unei schimbării juridice a lui Dragnea. Liviu Dragnea a vrut să schimbe o lege, pe când liderii PSD și PNL, acești slugoi ai Bruxelles-ului și ai Washington-ului sunt capabile să schimbe întreaga paradigmă judridică, politică, istorică a României, să ucidă ființa națională, să ne închidă din nou în case și să ne îngroape morții goi, în saci de plastic în timpul pandemenței care stă să vină.

             În  concluzie, comasarea  organizării alegerilor  care, din nefericire,   are toate șansele  să fie aprobată  mâine 8 februarie, este fără îndoială un abuz de putere, un gest disperat din partea partidelor mainstream care simt că se scufundă în fața valurilor de simpatie a cetățenilor pentru partidele cu   agenda nationalist-suveranistă.

Lector univ.Dr.Vasile Chira

Facultatea de Teologie “Andrei Șaguna”

Universitatea “Lucian Blaga” din Sibiu

Scriitor, filosof, teolog și artist

Membru al Partidului AUR

Membru  în Senatul Partidului  AUR

Published in: on februarie 7, 2024 at 3:07 pm  Lasă un comentariu  

The URI to TrackBack this entry is: https://vasilechira.wordpress.com/2024/02/07/comasare-comasare-esti-ciolacul-de-salvare-de-la-marea-scufundare/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Lasă un comentariu